donderdag avond diner

Iedere donderdagavond kunt u rekenen op een buitengewone maaltijd. Onze chef Rens Pörtzgen maakt op donderdag een verrassings menu van 3 of 4 gangen, maar u kunt ook gewoon a la carte eten. We zijn tot 23 uur open.

Op 2 donderdagavonden per maand organiseren we ART.FOOD.WINE een prachtig diner, met verschillende gerechten om met ekaar te delen, natuurwijnen om te proeven en om 20:15 de avondrondleiding door de collectie voor ART.FOOD.WINE moet u zich wel opgeven
In september hebben we daar 6 en 27 september voor gereserveerd!

Voor het eten kunt u reserveren (026-3033455) of gewoon binnenlopen!

vrijdag avond pizza

Iedere vrijdagavond bakken we pizza's in de prachtige oven van Alphons ter Avest.
Alles vers en huisgemaakt! Vanaf 18 uur ztaan de pizza bakkers vor u klaar met allemaal verse producten vaak zelfs geplukt in eigen tuin.

Crankin' up the afterglow

Roos van Haaften
28 juni t/m 1 september Crankin' up the afterglow
Opening SHOW.09 28 juni om 17 uur

Crankin’ up the afterglow 

Is een object vóór je wezenlijk anders dan wanneer je de reflectie van dat object in een etalageruit ziet? En hoe verhoudt je je tot de weerslag van de schaduw van het object op de vloer? In ‘Crankin’ up the afterglow’ onderzoekt Roos van Haaften het suggestieve karakter van niet-materiële verschijningsvormen, zoals reflectie en projectie.
Ze haalt gevonden bouwafval, glas en spiegels uit hun functie en rangschikt deze opnieuw in de ruimte. Aangelicht door theaterlampen ontstaan reflecties en schaduwen op de muren: een weerschijn van gedachtebeelden. De installaties refereren aan architectuur, of menselijke bouwzin in desolate landschappen. 
Zo toont Van Haaften in de grote ruimte van De Groen een abstract architectonisch werk dat in korte tijd op locatie is gemaakt. Het werk is een suggestie voor herinrichting van de ruimte, niet alleen fysiek om je heen, maar ook in je hoofd. Een visuele virtualiteit. 
Haar kleinere werk toont meer figuratieve landschappen, waarin op een glasplaat alledaagse, op straat gevonden objecten zijn uitgestald. Belichttransformeren ze, als schaduw, tot een nieuwe scène. 
Van Haaften combineert fragmenten van persoonlijke herinneringen, historisch en actueel beeldmateriaal om nieuwe beelden te maken. Daarbij kiest ze voor beelden die vragen oproepen over werkelijkheid versus fictie, en de illusie voorop stellen. Een fragmentarische realiteit die steeds in wording is.
Het werk verwijst naar de oorsprong van fotografie als het werpen van schaduwen. Van Haaften’s belichting vindt echter niet in de camera plaats, maar juist er buiten. Haar installaties kunnen worden vergeleken met een opengeklapte spiegelreflexcamera: door te belichten via spiegels en glas en een deel van het licht tegen te houden krijgt een efemeer lichtbeeld vorm. Waar haar installaties tijdelijk en vluchtig zijn, heeft ze dit principe recent vertaald naar een blijvende vorm, door fragmenten van de installaties vast te leggen op lichtgevoelig papier in de doka. 

Roos van Haaften woont en werkt in Amsterdam. Ze studeerde beeldende kunst aan Artez Arnhem en UAL in Londen. Haar werk is opgenomen in verschillende collecties en te zien in binnen- en buitenland, waaronder recent in het Museum of Modern Art in Rijeka (Kroatië).Ze wordt momenteel ondersteund door het Mondriaanfonds.

 
More

expositions

Say no more. TRUST

13 juli 2018 t/m 2 september 2018

Deze zomer maken we onder de titel: ”Say no more. TRUST” een groepstentoonstelling op de begane grond in ons gebouw.

Er is werk te zien van:

Thijs Ebbe  Fokkens
Danny Foolen
Lieven Hendriks
Theo Konijnenburg
?€?Bram Kuijpers   
Johannes Langkamp
Maurice van Tellingen

De titel ”Say no more. TRUST” dekt voor een deel de lading van ons idee voor deze show.

-Kun je je ogen vertrouwen
-Weet je wel zeker wat je ziet
-Wat is de waarheid

comming

Crankin' up the afterglow

Roos van Haaften
28 juni t/m 1 september Crankin' up the afterglow
Opening SHOW.09 28 juni om 17 uur

Crankin’ up the afterglow 

Is een object vóór je wezenlijk anders dan wanneer je de reflectie van dat object in een etalageruit ziet? En hoe verhoudt je je tot de weerslag van de schaduw van het object op de vloer? In ‘Crankin’ up the afterglow’ onderzoekt Roos van Haaften het suggestieve karakter van niet-materiële verschijningsvormen, zoals reflectie en projectie.
Ze haalt gevonden bouwafval, glas en spiegels uit hun functie en rangschikt deze opnieuw in de ruimte. Aangelicht door theaterlampen ontstaan reflecties en schaduwen op de muren: een weerschijn van gedachtebeelden. De installaties refereren aan architectuur, of menselijke bouwzin in desolate landschappen. 
Zo toont Van Haaften in de grote ruimte van De Groen een abstract architectonisch werk dat in korte tijd op locatie is gemaakt. Het werk is een suggestie voor herinrichting van de ruimte, niet alleen fysiek om je heen, maar ook in je hoofd. Een visuele virtualiteit. 
Haar kleinere werk toont meer figuratieve landschappen, waarin op een glasplaat alledaagse, op straat gevonden objecten zijn uitgestald. Belichttransformeren ze, als schaduw, tot een nieuwe scène. 
Van Haaften combineert fragmenten van persoonlijke herinneringen, historisch en actueel beeldmateriaal om nieuwe beelden te maken. Daarbij kiest ze voor beelden die vragen oproepen over werkelijkheid versus fictie, en de illusie voorop stellen. Een fragmentarische realiteit die steeds in wording is.
Het werk verwijst naar de oorsprong van fotografie als het werpen van schaduwen. Van Haaften’s belichting vindt echter niet in de camera plaats, maar juist er buiten. Haar installaties kunnen worden vergeleken met een opengeklapte spiegelreflexcamera: door te belichten via spiegels en glas en een deel van het licht tegen te houden krijgt een efemeer lichtbeeld vorm. Waar haar installaties tijdelijk en vluchtig zijn, heeft ze dit principe recent vertaald naar een blijvende vorm, door fragmenten van de installaties vast te leggen op lichtgevoelig papier in de doka. 

Roos van Haaften woont en werkt in Amsterdam. Ze studeerde beeldende kunst aan Artez Arnhem en UAL in Londen. Haar werk is opgenomen in verschillende collecties en te zien in binnen- en buitenland, waaronder recent in het Museum of Modern Art in Rijeka (Kroatië).Ze wordt momenteel ondersteund door het Mondriaanfonds.

 
More

archive

Bar de groen

kluisruimte



Loading...